let me be your hero



vaknade klockan 8 imorse, fick inte en endaste blund i natt, jag hade så otroligt ont i magen av det tidigare samtalet. Well, konstigt nog så försov jag mig som sagt. Kom till skoltidningen med världens kassaste motivation, vilket inte är så bra när det ingår mycket samarbete i det här. Det blev inte mycket ifrån mig, skrev två recept resten av tiden spenderade jag inne i datasalen.
Kom hem ifrån skolan halv 4, stressade iväg till min samling som var kvart i 4. Träningen gick helt okej, anders var lite småsur, men det är bara att tacka och ta emot.
Hem sen, duscha, äta och försöka börja med alla läxor, blä. Nu är det väldigt mycket på gång känner jag, blev ganska nöjd med resultatet på matteprovet idag, vg, det var kul!
annars har det bara varit en trött dag, men en som piggar upp med sitt goa leende är iallafall rebecca, henne gillar jag. haha, och Lisa dödar mig med sina sparkar och slag.

jag saknar min annie också, gud vad jag saknar henne.
synd att hon åker ut till sin pappa i helgen, men jag får försöka grabba tag i henne nu i veckan.
jag älskar min annie.






men.. den vackraste stunden i livet var den när du kom.

life is a bittersweet symphony

-det är inte hot Julia, det förstår du väl, jag vill bara hjälpa dig.
men om det nu inte är det, så snälla, ge mig en chans, jag kan klara det, jag kan klara det om jag vill.    Men om jag inte vill då? det är där det dumma kommer in.
Jag förstår inte hur jag tillsist kom i kontakt där, när ingen annan har gjort det.
Visserligen har jag aldrig varit där (många "där" nu märker jag) så ofta, närmare sagt har jag varit där en gång, det var pinsamt. Hade inte så mycket att säga, mest: mm, aa, jo,
vissa dar har jag funderat på om det var dumt att komma till dig i första stund, om man ser hur det är nu. Men när jag tänker tillbaka var det ju ändå du jag kom till när jag var ledsen, din famn som välkomnade mig och dina ord som tröstade. Jag vill bara inte det här, det här är fel, mucho mal, alltså.
Jag hör inte hemma där.
Du tycker det är rätt, det gör du. För du säger att allt du vill är mitt bästa.


nu måste jag sova, är så sjukt trött,.
 kunde inte somna inatt, istället låg jag vaken till ja gud vet vad.
 sånt är jobbigt!



måste även skriva ner hur glad jag är över att pernilla finns.


tttterrific night!

dagen i all ära:

vaknade ganska sent, det blev en stressig förmiddag.
därav att jag skulle på styrketräning på nautilus.
jäklar (rent ut sagt) vad den träningen kändes, det var benpress, det var triceps+biceps övningar, det var rodd, det var insida lår, det var allt! jag dog efter fem minuter, på uppvärmningen.
sorgligt, men sant. Har inte tränat klokt på flera veckor nu, har tappat gnistan, saker har kommit ivägen, speciellt skolan men även annat, som har klassats som viktigt. Dock inte av mig. Har ibland tvekat på om jag ska sluta, nuförtiden är det nästan underbart att slippa träningar, medans för ca 2-3 år sedan, då jag grät hysteriskt om jag missade en träning för jag visste alltid hur kul jag hade på våra träningar.
Fast det var ju förstås då, nu är det nu. Och fotboll är kul vissa stunder, vilket man helt enkelt får köpa.
Iallafall, efter jag cyklat hem i rusket tog jag en varm dusch och taggade ner lite. Klockan blev mycket och jag träffade pernilla och agnes, vi cyklade till packhuskällaren där vi skulle äta gott tsm med Li och Annie!
vi hade det grymt trevligt! Den här kvällen behövdes så mycket, och pernillas super idé om att man skulle säga något fint om varje person slog väl allt! orden var så fantastiska, och jag blev så glad. Det har varit så mycket på sistone, och att höra från sina nära att man betyder väldigt mycket, gör en så sjukt glad att man inte vet vart man ska ta vägen.

och jag är så tacksam att jag har er.

mod, tack.

mod? ja juste, mod för mig, vad är det?
är mod att man vågar slå ner den starkaste killen på skolan kanske?
att man vågar äta en mask utan att spotta ut den?
att man vågar färga håret blått för att man tycker att det är snyggt?
att man vågar bära ett kors runt halsen?
att man vågar visa sina känslor?
någonsin hört talas om kristallnatten?
natten som förändrade tusentals människors liv, på grund av deras egna tro.
Den natten då nazisterna dödade människor samt förde dom till ett koncentrations läger
där dom skulle få jobba ihjäl sig eller i värsta fall dö. just på grund av deras tro. Ja dom fick LIDA för att dom hade en egen personlig åsikt, för att dom hade en egen tro. Det tar så hårt när man tänker på det.
Det är likadant idag, folk blir kränkta p.ga deras utseende, bakgrund, läggning, ja you name it.
Att våga stå upp för sig själv, att våga sträcka på ryggen och gå med ett högt huvud (men dock inte alltför högt) är vad jag kallar mod. Att kunna känna sig trygg i sig själv, och äga en självkänsla som knäcker, det är mod, för mig. Att kunna skrika ut ett nej när du som mest behöver det, det är också mod. Mod är så mycket, dagligen visar du prov på ditt mod, mod att uttrycka sina känslor för folk, ta för sig av livet, vara den du är. Mod kan ses vara sällsynt i dagens samhälle, varför ? jo, för att en del människor kan helt enkelt inte acceptera att människor är olika, att det är olikheten i varje person som gör den så unik och så personlig. Jag vill inte utrota folk som har en 'dum' åsikt, jag vill att dom ska ändra den åsikten. Vi lever på en jord, ska vi fortsätta med det måste varje enskild individ göra något. Mod är ett något man vill uppnå, något man vill känna att man äger, för mod är något stort.




                                         


jag orkar inte

just nu inser jag verkligen hur mycket jag och matte inte går ihop.
potenser, pefix, upphöjt.
nej, inte jag och matte tack.
för jag har fem sidor matte som ska vara klart till imorgon, det är omöjligt.
just nu är det omöjligt, för jag har huvudvärk och låg feber.
vi spelade innebandy tunering idag, allt gick toppen vi vann varenda match! många frågor bara....
sen var det final. och jag klantade till det, så det blev lika :(
det avgjordes med straffar, ja, jag missade min straff.
och vi förlorade, det var synd.
men jag hade jäkligt kul, halumi och hennes benknäckar gäng tog oss visst aldrig...
nu ikväll har jag tränat fotboll, snart börjar sm matcherna. fick även erbjudande att spela sm matcher med F17 nu i helgen, på lördag. Får se hur det slutar!

och på fredag blir det någon fotbolls cup på puma med li, annie, erica och emilia.
we're FC Gården!

ciao.


tänk om jag vore en vinylskiva...

en skiva som innehöll precis den musik man tycker så mycket om.
musik som väcker minnen, glada och sorgsna.
musik man känner igen.
och som någon kanske skulle beskriva som tidlös.

en skiva som man ägt många år, och vägrar släppa taget om.
den ska vara där, den måste vara där.
Även fast man inte spelar skivan ofta, så känner man
en trygghet att den finns där.
en skiva som krävs att du plockar fram dina gamla spelare,
men som kanske är värd dom uppoffringarna?
för du älskar att minnas.

jag älskar att minnas.
jag älskar att skratta.
jag älskar mina vänner.



-dom sa att vi satt ihop.




                                                                     
 


RSS 2.0