summer heat

ja..nu är jag konfirmerad, känns bra! alla var sjukt nervösa inför mässan imorse, magen vände sig ett antal gånger upp och ner, men vad jag hörde så hade det inte speglats på vårat framträdande, tur, för det satt ju ca 250 pers där inne! Hemma fick jag fina presenter, b.la halsband och pengar! Av annie, li och pernilla fick jag fina blommor och en liten bok, tack sötnosar =) Ikväll har jag spelat match mot vsb, vinst med 15-0!!!!!!! Lyckadees göra ett mål ikväll, frisparksmål! trevligt. Spräckte nollan nu, så nu kanske min måltorka har tagit slut?


you've got to pump it up

jag hatar känslan av prestationsångest, dag och natt varje dag. Elitlägret cirkulerar i mitt huvud ständigt, jag vill ju med, så otroligt jäkla mycket. Men när man inte kan prestera, känns det svårt. Speciellt när distriktsledaren står på sidan och kollar, jävla skit, jävla benhinnor. KOM IGEN NU MIG SJÄLV.

"han är ju så jävla lång"

jag känner mig riktigt ensam just nu. Att umgås med 17 andra tjejer fyra dagar i rad sätter spår, djupa spår. För jag har haft det riktigt jäkla kul (rent ut sagt). Så mycket som jag skrattat dom här dagarna, det var ett riktigt bra tag sen. Har lärt känna jättehärliga brudar, b.la marion, hilda aka carola (hon är sjukt lik carola) och martina, för att höja några. Vi har spelat fotboll varje dag, såklart, träning blandat med 2 matcher, som tyvär blev två förluster. Lägret var toppen och jag har lärt mig jättemycket, och nu skulle jag kunna göra vad somhelst för att få komma med till elitflicklägret, jag vill verkligen.


pump it up

Time to sleep. Imorgon bitti 20 över 6 är det samling vid hamnterminalen, dags för svealandslägret :D nu jävlar tessan, nu visar vi dom!

            

don't forget, don't forget the mexican spices

ikväll var jag på ett jehovas vittne möte tillsammans med frida och angelica. Det var intressant och se hur dom hade det, jag trodde dom skulle vara snäppet konstigare, men nepps. Dom mötte oss i dörren med glada miner och hälsade oss varmt välkomna. Alla verkade iallafall känna varandra riktigt bra i församlingen, och kunde varandra utan och innan. Under en del av mötet hade dom bibelstudier, där hade dom en hel bok om hur man ska prata/låta bra framför folk när man berättar om jehova, om hur man ska betona ord, tempo och vilka miner och grimaser du ska göra för att folk ska se att du uttrycker glada känslor, hum. Sen så övade dom på varandra uppe på en slags scen hur man pratade med folk. Aja, intressant var det iaf, dock inte så jätte manipulerande som karin hade varnat mig för, även fast dom var på oss ett antal gånger. Men en sak är säker, jag tänker inte ta någon värvning. Så nu är det bara att sätta ihop texten och hoppas på bra betyg. Innan det här mötet var jag på ett annat möte med rena kläder, dom berättade om projektet som är tänkt att vi ska hålla i sommar på politiker veckan. "-men hallå, vart är fija? hon ska vara ute om 10, 9, 8 sekunder, men vaaa faaaan."


snart svealandslägret!

kaffe

Tillbaka ifrån fårö, vilket jag egentligen har varit i 31 timmar, men igår hade jag ingen somhelst ork till att uppd. I alla fall så var fårö en succé, hade det otroligt kul och mysigt! Det där med att försöka göra något bra av situationen var ju inga somhelst problem, dom andra som var med på lägret blev den viktigaste faktorn (såklart) till det. Sjukt sköna typer har jag lärt känna under lägret, sjungit har jag gjort också (-nu tar vi i tjejer), pepparkaksleken och bro bro breja var en favorit med. Nej lägret var toppen, och att "knäcka" dygnet mellan lördag och söndag tillsammans med några andra var ett mål vi hade.. vid typ kvart i 4 gav vi upp och släckte lampan en halv timme senare, 3 timmar senare var det väckning, med GRYT LOCK, huh. Tungt, hemskt.. men så jäkla kul. Dom var tvungna att plocka fram sin kreativa sida eftersom vi tagit sladden till den massiva stereon, att locka fram deras kreativa sida var dock lite korkat. Och nu har kaffe även kommit till mig, nästan som en uppenbarelse. MUMS.




raoowr

ska på läger ut till fårö med konf. gruppen nu! ska bli kul, fast jag vet bara inte vad vi ska göra därute, det enda jag hört att vi ska göra är att sjunga. Men man kan väl inte sjunga i två hela dagar? Som tur är har jag tjejerna med mig, det blir vad man gör det till och jag tror vi nog kan göra det till något riktigt bra!
Rebus jakt i skolan idag, sjukt kul =) vår klass är ju helt oövervinnerliga, vi tog alla! nu väntar vi bara på resultaten!



image14
 Jonna och Frida

make love with the camera!

gårdagens möte med jehovas vittnen blev uppskjutet, till ev. imorgon skulle jag tro. Istället tränade jag och stressade ihjäl mig ner till almedalen där det var föreläsning, som emerich roth och en kille som heter Patrik höll i. Jag hade hört den tidigare på dagen, men jag var lite nyfiken på om det var olika, jag kan iaf dra slutsatsen om att den var jättebra, spännande och berörande. Idag efter skolan åkte jag och några till det nya ica maxi, stoort var det, och fräscht också! Köpte inget, men ändå fick jag stå i kö i 30 min med dom andra, benen gav vika redan efter en kvart ju! Vid 18 drog jag till skolan för att se på årets soaré, den var skitbra (som vanligt?). Ikväll fick jag agera fotograf på soarén, skitkul, en systemkamera skulle jag verkligen vilja ha, det känns som om bilderna blir 10ggr bättre. Hemma vid ca halv åtta, då jag slog mig ner framför tv och room service där dom skulle göra om ebba von sydows vardagsrum, det blev grymt snyggt tillslut. Undra om man skulle bli antagen om man skickade efter en ansökning till nästa säsong, johnnie borde väl nappa på det? 

litet urplock:

                                                                                                                                                                                                                                                                           
                                                                                                                                                                                                              


                                


                                                                               

'-extra freeeesh'

tog en lång promenad ikväll, innanför murarna. Riktigt mysigt, träffade på typ 4 personer under 1 o ½ timme, ganska ensamt och ganska jätteskönt. Imorgon börjar mångfaldsveckan i skolan. Måste citera pernilla.. jag håller med henne om att det ska hända saker (istortsett) hela tiden, annars är det väl inte riktigt någon mångfaldsvecka? snarare en tema dag, där varje årskurs har 1 observera EN grej varje dag, hm. Det där måste förbättras väldigt mycket till nästa år, mera föreläsare och mera praktiska saker till eleverna skulle vara bra. Eftersom många aktiva försvinner till höstterminen är iallafall ett mål att ragga tag på nya medlemmar, eller varför inte hela skolan?
På so-lektionen kom karin fram med tider om "gudstjänster" med jehovas vittnen, både jag och angelica gör ett arbete om dom och vi kom på att vi skulle nog kunna lära oss mycket om vi gick på en s.k gudstjänst. Så imorgon mellan 19 till 21 ska jag och angelica deltaga, det ska bli väldigt spännande! Fick först inte gå dit själv eftersom dom tydligen var väldigt duktiga på att manipulera folk. Såg en liten stund av outsiders ikväll också, där det faktiskt råkade handla om sekter, b.la om hare krishna, och om en kille som var med där. Han var tvungen och be omkring 1500 ggr om dagen tror jag det var. (JÄKLAR!)


små saker gör så mycket.

helt slut.. dagen började klockan 8 imorse, masade mig upp fixade mig och cyklade iväg till röda korset. Där skulle mohammed köra mig, ninnie, agnes och gadir ut till fårö, till kerstins gård där vi skulle jobba ihop pengar till solidaritetsdagen/operation dagsverke. Vi skulle städa hennes hus, vilket var ganska slitigt, men det blev kul tillsammans med tjejerna och kerstin var hur gullig somhelst, dessutom bjöd hon på god mat och fika =) Vid 5 åkte vi hem och var inne i stan tio över sex, klockan sex hade jag samling inför matchen så det blev snabbt iväg till P18 för min fjärde match i veckan. Vi förlorade mot hangvar. Jag kände inte direkt att jag gjorde någon super  insats, var helt slut i kroppen, men fotboll är ju alltid kul =)  direkt efter matchen blev jag skjutsad till röda korset, hade ju visst glömt cykeln där, men det gjorde inget, det var en ganska avkopplande cykeltur hem, och nu känns duschen ganska lockande, jag luktar fortfarande grumme såpa om mina händer, måste vara ett tecken på hårt arbetande ;)


you've got the love

ikväll har jag spelat träningsmatch med distriktlaget mot f91's distriktslag, för att aldrig spelat match tillsammans var vi riktigt grymma. Hoppas det går bra i enköping. Matchen slutade 3-3 och det var jämnt nästan hela matchen igenom. För ovanlighetens skull gjorde jag mål, det stärkte självförtroendet då jag aldrig kom in i andra andningen nån gång under matchen, det var alltså ganska tungt. Igår så var det möte med rbuf, planerade, planerade mera och disskuterade. Det är mycket som ska hända i sommar, speciellt under politikerveckan. Can't wait!!


say whaat

Ikväll var det match, vi ställde upp med ett ganska mixat lag. Det var spelare från 3 olika lag, ganska intressant faktiskt ;) trots att vi knappt kunde namnen på varandra gjorde vi en bra insats, men vi förlorade tyvär med 6-2 mot när, synd. Ska nog sova nu, sakta men säkert går jag mot bättre tider (sovtider, alltså).


himlen runt hörnet

Har funderat ganska länge nu, på det här med att flytta till fastlandet efter nian. Jag tror att idag kom jag överens med mig själv att det är vad jag verkligen vill. Jag har tröttnat på gotland, vill träffa nya mäniskor, ta del av möjligheter som inte finns här och andas annan luft. Jag känner att jag vill ta mycket mer eget ansvar, få lite svängrum och köra mitt eget race. Så känner jag just nu. Det enda som hindrar mig är väl ekonomin, det är dyrt att flytta, det kostar mycket pengar, att fixa lägenhet, hyra, mat, möbler? och väljer jag inte ett 'speciellt' program som inte finns på gotland får jag inget inack, ännu dyrare alltså. Jag borde nog ta ett extra jobb, snarast. Jag pratade lite med agnes om det här idag, vi pratade om att på gotland kan man inte göra lika mycket impulsiva saker. Det är synd, för gotland är ett trevligt ställe. Ja, att flytta är just nu min största vision, det vore ett otroligt lyft för mig. Det är fortfarande ett år kvar och mycket kan hända, men just nu vill jag inget annat i hela världen.

tessan ringde och överraskade mig idag, vi hade kommit med till svealandslägret, nu ska vi toppa oss =)


valborg firade jag genom att sälja pappersbåtar i almedalen för rbuf, det var kaaaaallt, men kul och träffa folk och göra något bra. Pengarna går ju som sagt till vårt projekt, ett barnhem i lettland. Tillslut blev det riktigt fint med alla ljus, himla mysigt.


RSS 2.0