lite gotlywood över det här ju

Det är precis som på film!!!!!
brorsan fyller 26 år idag och han ska ta hem sin nya(?) tjej hit på middag, hon borde vara hära om några minuter.
Det är lite spänd stämning här hemma.. hur kommer första intrycket vara? vad kommer mamma och pappa tycka om henne? kommer det ske någon smärre katastrof som typ bränna köttet, ljuset börjar brinna, pappa tar upp något väldigt olämpligt vid matbordet?
..det återstår att se. Det ska bli kul det här!

grattis niven!!

everything else would be overrated

idag började då min prao.
ute på donnergymnasiet i klintehamn ska jag strosa runt i två veckor. men inte själv.. =) frida och lisa är med mig! Sen har jag pernilla där, bara typ 50 m ifrån mig hela tiden,  och det är lyx!! 
På morgonen så följde jag och lisa strömmen in till huvudbyggnaden, ett välkomst-meddelande, bara till oss fanns på en liten whiteboard tavla ;) hehe.. i alla fall så fick vi resten av dagen följa med på två olika lektioner med två 3or från sam och bf.  Blev lite chockad över hur oseriöst det var på barn och fritids lektion, läraren sa att det var nog bara idag efter lovet som dom var såhär, det tror nog jag med. Ingen orkar vara stenseriös efter ett lov, väl? Dessutom har det gått en dag, alltså e det alltför tidigt för att döma. Känns bra att jag hamnade här på min prao, nu kan jag ju faktiskt  ta reda på om jag skulle funka därute?
Vet nog inte riktigt vad jag vill, det är mycket på gång just nu. Vart passar man egentligen? & vad passar mig?


marion.. something special :)

Idag har jag haft träning med distriktlaget, och innan den började var marion och tessan hemma hos mig och det var så jävla kul rent ut sagt. Jag har saknat marion jättemycket, fyfan vad jag skrattar med henne, haha.. helt sjukt egentligen. Marion och tessan är en oslagbar kombination, så det blev ju verkligen en rolig taggning innan träningen =) dom två/tre timmarna innan träning var det bästa idag! Nästa träning börjar om 20 minuter, måste nog rulla vidare =)
 

nevala - where are u?


j.j - i en klass för sig..



han tuggar kex

skönt med lov, skönt med 2 veckors prao -skönt med 3 veckor ifrån skolan.

ikväll har jag fikat med pernilla och karro! trevligt och mysigt. Fikor på hösten är något jag verkligen uppskattar, det
är ett sånt perfekt tilfälle att bara träffas när man annars inte hinner ses. Snacka lite skit, ta en kopp kaffe och bara njuta typ!? just nu är det väl vinäger och ringduvan jag drar mig till. Jag har alltid velat gå till hedbergs, sedan öppnade dom väl ett nytt ställe nu i somras, nere vid karamell boden - barista? är det öppet? dit vill jag gå.

och när jag inte ska fika, ska jag sitta och gräma mig över mitt gymnasieval och lyssna på lasse. perfekt.


skäms lite över igår. idag är dagen då all ångest väller in, och alla "nöjd nu?"
 ..resten får vi ta över en fika.

RBUF

kolla in våran lokalgrupps blogg, där skriver vi lite vad som är på gång just nu och lite allmän info om rädda barnens ungdomsförbund, om våra egna tankar och ja.. u name it: http://rbufgotland.blogg.se

Det är värt det, jag lovar!

''den här gången är det okej, tro mig''

ingenting är mänskligt längre, ingenting!
inte ens skolan, denna veckan har vi 7 redovisningar/inlämningar/prov. och det är omänskligt.
Ingen kid på 15 år orkar med att plugga, ändra sig, finslipa sig igenom det. Isåfall nån med väldigt bra tålamod och intresse för att plugga. Men jag verkar inte vara en av dom.

inget är mänskligt. inget går ihop! och jag är jävligt less på det.
jag är less på allt och väldigt pessimistisk

men det är väl okej? eller?
jag tänker inte använda hösten som ursäkt denna gången, för det
är inte höstens problem, utan snarare mitt.



lasse w. -kungen.

"cheers mate!"

Imorgon drar jag till london! kommer tillbaka på måndag/tisdag =)
seee youuu mates!



image58

RSS 2.0