"...jo det gör jag visst de"

din mobiltelefon? en snygg nokia och en utsliten lg.
låt just nu? satisfaction - rolling stones!!
skiva i CD-spelaren? hm, bodywork 2
är du snygg? såklart
antal timmar sömn inatt? 8
vem är sötast? Li
vem vet mest om dej? pernilla
vad vill du ha just nu? SOL
höger eller vänsterhänt? högeeeer
språk: svenska, engelska o grunderna i spanska
vilka sjukdomar har du? inga, som tur är!
sängdags? väldigt varierande, men snittet ligger väl på 01
fobier? ja.
känner du någon snygg kille? ohja
har du körkort? nej! Om några år så.
vilka cigg gillar du mest? hum.
åsikt om jultomten? lite mullig...
håller du på med någon sport? FOTBOLL
vad skulle du vilja heta om du fick välja själv? trivs bra med Julia.
vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dej? det vet jag inte, greta kanske.
pepsi eller coca cola? vatten kanske.
mc donald's eller burger king? max?
mjöl i kaffet? mjöl? haha, nej.. men däremot en skvätt mjölk.
röker du? nej
svär du? fan heller
sjunger du? ..i duschen
duschar du dagligen? njae, varannan.
vad har du fått mest komplimanger för? min humor
vill du gå på högskola? absolut
vill du gifta dej? i do
tycker du att du är attraktiv? Li tycker i alla fall minsann det :P
är du ett hälsofreak? nu är jag det (sen igår)
kommer du överens med dina föräldrar? ja ibland
vad vill du arbeta med när du blir stor? något roligt, häftigt och väl betalt såklart ;)
din hårfärg och frisyr? mörkblondt, typ halv långt
vilka skor hade du på dej idag? mina vita, goa, snygga, sexiga esprit skor.
kläderna du hade på dej idag? jeans, tisha, skjorta
favoritklädfärg? grönt är skönt
vilka kläder skulle du vilja ha på dej just nu? landslagets matchställ
hur mycket pengar köper du kläder för varje månad? varierande
skolväska just nu? INGEN, moahahahaa
tatueringar du har: nej ingen
pirecingar du har? none
favoritårstid? sommaren är go.
har du glasögon? ibland
favoritmat och dryck? pasta is the shit, och cola, nej just det.. vatten.
favoritdjur? huuund
favoritprogram? vänner och the simpsons
favoritparfym? den jag har just nu - summer heat ;)
favoritämne i skolan? svenska är kul
favoritsysselsättning? fotboll, umgås med härligt folk och glassa.
favoritbyxor? mina jeans
choklad eller vaniljglass? chocolate
gillar du när det åskar? JOOOEE, det dundraaaa jo.
vad köpte du senast? glass på hästgatan -Visby homemade ice cream
hur svarar du i telefonen hemma? "areeeeeh julia"
hur svarar du i mobilen? "hallå" eller "areeeh julia"
vem umgicks du med senast? min älskade Li
senast kramade? My!!!!!!!!
vem rinde dej senast? sara jonsson
vem ringde du senast? papppsen
vad ska du göra idag? skriva klart det här - som li tvingade mig att göra.
sov du ensam idag? ja
vem sov du hos senast? jag sov hos en skola - sannarpskolan i halmstad. 
vem sov hos dej senast? ingen direkt, dock rullade marion över på min madrass härom natten.
vem gjorde dej irriterad senast? inte vem, blev mer förbannad för att jag inte avancerade till allstar matchen på elitlägret.
blivit slagen den senaste månaden? HAHA, ja.. hela veckan faktiskt, på min näsa. B.la av min TRÄNARE.
varför gjorde du detta testet? Li tvingade mig. ;)





image38








golddigger

woh.
jag får aldrig ihop det här med att vara färdig i tid. Nu, för en liten stund sen blev jag klar med min packning, jag började för sent. Men det har sina anledningar, dock råkar det vara jag som är anledningen. Klantade till mig nåra gånger när jag skulle bränna ner skivan som ska med till halmstad, så jag sprang runt i hela lägenheten och letade efter en tom cd. Tillslut fick jag ringa till tessan i desperat behov av hjälp, jag var välkommen till henne och vi fick ihop det ganska lätt faktiskt =) Iallafall, imorgon bär det av till halmstad, ska bli kul! jag vill inte ha aaaalltför höga förväntningar, för då kanske det blir lika roligt som förra gången?! :p
nu kör vi brudar!!

förresten; jag ska hälsa ifrån Annie till ALLA så otroligt mycket! (ta åt dig) Dom har det jättebra på malta! =)  

Hamlet

ikväll har jag varit på romateatern och sett Hamlet tillsammans med mina päron.
Hamlet är väl lite känd för att vara en knepig och djup historia, eller iallafall att spela upp. Det var nog inte bara jag som hade svårt att hänga med ibland, och inte p.ga av snacket, utan mer den invecklade handlingen. Efter första akten var det paus, vilket nog var behövligt, man märkte att folk började bli trötta och kände för en bensträckare, det tog på krafterna att sitta och lyssna och hänga med i handlingen. Jag var lite besviken på den rekvisitan som fanns - INGEN. Det var ganska dött på scenen alltså. Men något som jag uppskattade var att lars norén (regi) hade blandat i lite humor i teatern, mycket bra gjort av han tyckte jag =) Om jag ska dra en slutsats tyckte jag iallafall att det var en bra teater, skådespelarna var proffsiga även fast det här bara var en repetion (premiär nästa onsdag) + att anläggningen hade blivit mucho bättre än tidigare år. Som sagt det var bra, men det slår inte En Midsommarnatts Dröm, -det är den bästa teatern jag någonsin sett därute! länge leve geten som gav mig och många andra skratt den natten (kvällen).


så många år som romateatern gjort pjäser av william shakespears kända romaner, när tar dom slut egentligen? :P hur många har han skrivit??


"Att vara eller inte vara, det är frågan -
om det är ädlare att härda ut
ett skymfligt ödes bomber och kanoner
eller dra blankt emot ett hav av sorger
och så få slut på dem. Få dö, få sova,
ja bara somna bort, från ångesten
och från de tusen överraskningar
som köttet fått i arv - det vore värt
en stilla bön."
                                       -Hamlet.


image34

här är en bild ifrån 'En midsommarnatts dröm'
sjukt rolig :P


facing the giants

sen fyra dagar tillbaka har vi haft sommarlov nu. Och jag som knappt fattat att vi har sommarlov än. Eftersom jag inte har något sommarjobb är jag rätt så ledig i sommar, och då blir det till att STEKA, eller ibland iallafall. Jag ska umgås med kompisar, bada, spela fotboll och bara njuta, för det är väl det man gör!?
I helgen har jag hunnit med att vara i sthlm, sett fotboll, partajat och hyrt film. I veckan väntar; möte med rädda barnen, distriktsträning, möte inför halmstad, roma teatern - hamlet, sen ska jag också försöka träffa matilda och therese :) och på söndag - halmstad.





image33


man ska ha cykel..

vi lyckades verkligen.
känns så coolt att ha uppnått sitt mål!
24-29 juni, elitflicklägret i halmstad.

du och jag cherese :)


grattis sverige

i helgen har jag varit på verksamhetskonferens, grymt kul och väldigt intressant. Gick på 4 olika seminarier; barn och migration, utbildning i krig och katastrof, våld i hederns namn och barnahus. Lärde såklart också känna grymt trevliga människor, framförallt styrelsen i rbuf, helsköna människor det där. Och såklart Nibras =) nu är jag fett taggad till att åka på mer konferenser och lära mig ännu mer ;)

kort om rädda barnen:

"Rädda barnen är en politiskt och religiöst obunden folkrörelse som utvecklats till en ledande aktör för barns rättigheter i sverige. Vi har drygt 89 000 medlemar i 249 lokalföreningar och ett ungdomsförbund. Totalt stöder närmare 250 000 medlemmar och givare vårt arbetare. Vi har huvudkontor i sthlm och elva regionkontor runt om i sverige."


"Rädda Barnen ska arbeta för att varje enskilt barns rättigheter blir tillgodosedda. Vi väljer de metoder som vi tror ger bäst resultat för barn. Det kan variera beroende på var i världen vi verkar och vad som i varje givet läge är effektivast för att förändra villkoren för barn. Basen i vårt arbete är FN:s konvention om barnets rättigheter. Våld och övergrepp mot barn är en av de frågor som är högst prioriterade i vårt arbete."


RSS 2.0