stuck in a moment

Du vet hur allt ska bli nu, allt är sagt, luften är ren
allting blir precis som man förväntar sig
du är ett glashus, och jag är en sten
men det är du som försöker se igenom mig.



promenad med Li imorse, 
underbara du.

snön kom och gick på ett ögonblick.
det var synd, jag hann inte med någon pulka.
men att mula tessan hann jag med, haha ;)
man får väl hoppas på att det kommer mer.

och ikväll, ja ikväll ska jag iväg till kyrkan :)

london i maj, tjejer?


back on tracks

Andra skoldagen idag.
det var en bra dag bortsett från att jag inte hade något större engagemang, typiskt.                                          
Efter skolan träffade jag jonas på SDR (svensk direkt reklam), han gick igenom med mig
vilket område jag hade, utrustade mig med cykelväska + en jacka.                                                                     Så nu ska jag tjäna in lite extra pengar genom att dela ut reklam, vilket jag veerkligen behöver. Senare på kvällen var det träning. Tempot är inte detsamma hos 92 som det är hos dff, det märktes väldigt mycket. Så nu gäller det att träna hårt i minst tre veckor för att komma upp på samma nivå som dom andra. Vare sig det blir dubbelträning eller inte, det känns som om det inte finns några gränser just nu. Jag antar att magen får vänta, det är en prioriterings fråga, som inte jag lyckas så jättebra med. Men fortsätter jag vara såhär oaktiv inom fotbollen som jag varit dom senaste månaderna blir jag antagligen petad. Mitt intresse börjar sakta men säkert komma tillbaka, så det är bara att köra. Och snart åker vi ju till Uppsala, förhoppningsvis blir det ett lyft. Efter träningen tog jag en lång dusch och såg på del 2 av tsunami serien, hemskt det där. Resten av kvällen spenderade jag framför min bok, "Små citroner gula" -Kajsa Ingemarsson. "Små citroner gula är en varm och charmig roman om att finna sig själv, om kärlek och vänskap, om att våga chansa och våga välja"


godnatt gott folk.


sjutton gubbar!!

en solig söndag.
jag vaknade som väntat sent, jag hade inte kommit i säng förrens 4 inatt.
Jag åt två goda mackor och sen bestämde jag mig för att köra min promenad.
i 2 timmar var jag ute och promenerade, hemifrån mig till snäck. Det var mysigt.
Jag hann knappt komma hem förrens jag skulle iväg till kyrkan på mässa!
mässan var huuuuur mysig somhelst, och jag ångrar inte ett dugg att jag tog mig tid att gå dit.
i kyrkan träffade jag matilde, tessan och sofie! matilde lyckas alltid få mig skratta.
Julia: se vad mina händer har växt!
-mäter händerna-
Julia: fast dina var större.
matilde: ja, jag vet, jag har stor snopp.
haha! jag har verkligen saknat matilde.
På vägen hemifrån kyrkan så kände jag mig på otroligt bra humör, jag var 'ren' på något sätt, jag hade fått kastat av mig allt skit. Så nu gott folk slutar jag inte le förrens någon säger till mig.
Väl hemma åt jag världens godaste tacopaj, jag rekommenderar den till 100! 
Och nu sitter jag här och myser, ska sätta mig och se på 'en annan del av köping'.
go kväll!


you're still the one I run to.

..det var mer som en 'ryck upp dig nu, du har inte tid med det där' och det var ju bra, det var ju egentligen skitbra för mig. jag har ju faktiskt inte tid. men jag tror man får känna såhär precis efteråt. Imorgon är första dagen på resten av mitt liv, hoppas jag. det är läskigt hur rätt hon har. och hur fel jag har. jag har bara svårt att hitta något positivt i det som hänt, jag får ta och se mig omkring istället. Som hon sa. Jag känner mig ganska egoistisk när jag tänker efter, ja jäklar. Nej, förändring nu. Imorgon har jag bestämt mig för att ta en långpromenad ut till snäck, jag ska höra om Li vill följa med. Jag känner alltid en sån otrolig lättnad när jag är med henne, hon tar bort allt ont. Därmed att jag tar den långa promenaden skiter jag rent ut sagt i min fotbollsträning med dff, jag vill nog inte träna med dom längre. Det känns dock som att ta ett självmord inom fotbollen. Trots allt så förbereder dom en inför a-lags debuten, nu väljer jag att ev. hoppa ner ett steg, undra om min chans försvinner då. För sluta kan jag inte göra. jag tror inte det iallafall, fotboll har varit en del av mitt liv ända sen barnsben, ben som var omkring 3-4 år. Det där det ordnar sig! På kvällen vill jag till kyrkan, jag ska till kyrkan! på en mysig mässa, sen kanske en till promenad? imorgon är det promenadernas dag! Jag hoppas det blir solsken ute.    
nu gör magen ont, huvet likaså. Det blir nog sängen!


RSS 2.0