är du klar att möta sanningsdan?

Jag är fortfarande sur! sur på min jäkla engelska lärare marijana, eller ojdå marina förstås!
idag på engelska lektionen var jag super entusiastisk, glad, aktiv och allt som en ideal (fuck idealen) elev ska vara. Och jag har aldrig fått nån elakare respons. Jag tror jag räckte upp handen på varenda fråga, och jag var den enda!!! fick jag frågan? nej! istället kollade hon på mig, kollade runt i klassrummet efter någon annan, kollade på mig igen, sedan upp bland dom andra och sa antingen svaret själv eller gav lisa frågan, (inga illa ment till lisa) det gjorde mig riktigt förbannad, inte att lisa fick frågorna, utan att hon ignorerade mig totalt, rynkade på näsan åt mina förslag och dumförklarade mig när jag frågade vilka sidor läxan var på?! När jag rättade henne om hur man skulle få plats med två ord på stencilen!? marijana (jikes, jag glömde igen.. dumma jag, marina såklart!) om inte du ändrar ditt betéende, ändrar jag det. okej.. kanske inte så seriöst, men jag lär prata med henne om hon fortsätter..

ikväll var det match, match ute i stenkyrka mot vsb! Det blev vinst med 8-0, jäkligt kul att spela, Ett mål blev det också =)


ccccciao.


det här måste vara himlen..

jag smälter.. tre gånger om till och med.
jag har precis tagit min första bit av denna underbara kladdkaka..
och den, den är to daj får.

work it!

Saker har klaffat bra idag.. ge oss en lokal nu!!!
och ikväll fick jag reda på att jag ska åka till london, den 3e oktober. =) Ska bli grymt kul och träffa brorsan (som för övrigt fyller år idag) och dee! känns lite surt bara att det är ma o pa jag åker med, och inte annie och li? fan.. planerna får visst skjutas upp, igen. 

hello....

                    image47      (picadilly circus)

kidneybönor - ingen hit.

så nu har skolan börjat, skönt med rutiner.. men ärligt talat, när dom där proven, arbetena och läxorna börjar ramla in så tror jag inte rutiner kommer kännas lika hippt längre. Min gamla goa klass var lika gammel-go som den alltid varit, har saknat den faktiskt, går knappt en minut utan att man ler med dom. En toppen klass helt enkel, eller en skön klass som lowisa sa. Och snart är vi kanske mångfalds-klassen, om jag och tessan får igenom våra idéer och planer dvs, vi ska göra en fet revolution på vår skola, man borde nog kunna kalla det.. boy do we got plans'!
och hösten verkar bara komma närmare och närmare, mysigt tycker jag, fikor på vinäger och ringduvan är ju klockrena, i alla fall tills alla faller in i denna höst/vinter depp, snacka om att det är ett stort problem, vad gör man åt det egentligen? för att citera tessan: den dagen den sorgen. det är ju faktiskt augusti nu..

over and IN


skal vi leke vannkrig?

skulle precis gå och lägga mig nu när jag plötsligt hittade en länk till en bildserie från sommerleiret i norge, runar, en kille ifrån trondheim hade satt ihop den. Jag finns inte med på några bilder där, jag var nog inte så attraktiv i hans kamera, haha. Däremot är dom personerna som fastnade på bild grymt trevliga. Jag saknar fanny.. en as cool brud, hon har mörkt hår. Försök hitta henne :) och på den sista bilden är lägrets coolaste grabb med, han fick en verkligen på bra humör och hans åsikter om saker och ting var inte bara muy bien, utan väldigt imponerande.

http://youtube.com/watch?v=OJbIhj79_KU

förresten, är det nån som vet vad låten heter som används? vet att det är med slagsmålsklubben men jag hittar inte den.



lägger in en till länk: http://youtube.com/watch?v=hD3ee6VvSX4
det är trondheims lokallag (som det heter i no) som håller i en utställning om deras kampanj, skal vi leke vannkrig?
dödsköna norskar är vad dom är.  


dear mr. reinfeldt

och nu är jag hemma ifrån sundsvall..
ganska impulsivt bestämdes det att jag, theo, gadir och li skulle åka till sundsvall för rbuf's sommarläger. Vi har alltså hållit till uppe i dom norrländska skogarna, ungefär ;) myggen där uppe är hemska. Sundsvall är det nordligaste stället jag varit på, haha! måste ändras, jag har ju släktingar nånstans däruppe ju. iallafall har det bjudits på maaaaaassor av bad, jag och mona tillbringade timmar ute på den där flottan med dyk och en jävla massa sjungandes (mest ain't no mountain high enough),  sen två bra workshops - local hero och makt att förändra. Det har även bjudits på: afro dans, anden i glaset, brännboll, show, salsa, mashmallows, gitarr och mys och allt som hör ett läger till. Lägret var inte lika stort som det i norge, i sundsvall var vi ca 25 personer och i norge typ 150! Men lägret var jättemysigt, människorna är ju helt underbara, synd att vi ska bo så jäkla avlägset från alla för det gör vi ju. Gotland... is a nono, iallafall just nu. Lite smått chockad är jag över att jag inte sitter och skriver om vilken hemsk resa det var, om vilka jobbiga förseningar och krångel det var, men faktiskt så kom vi undan det.. ganska skönt, fast lite tråkigt, lite spänning behöver vi väl? ;) jag måste nog också säga att det finns nu en rap-låt om allas våran li berglund, den har ännu inte släppts officiellt det kommer nog ta nån vecka eller två, men you know.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

(jag vill passa på att tacka theo för att han hjälper mig med texten om li, gadir för hennes sköna beats och li -våran inspirations källa)

idoler med paroler

hemma ifrån norge!! visserligen sen i lördags, haha, men jag är hemma iallafall.
det var läskigt roligt faktiskt, norskar är grymt trevliga personer, men det är dom ju kända för! och ingen verkade heller reagera negativt på mina kassa norge-skämt, och jag reagerade heller inte dåligt på deras sverige-skämt (ja det existerar såna) men det berodde nog mest på att jag inte förstog något; what a beauuutiful world.
Vi har hört på tusen föredrag, och även hållit i ett om sexton årig stemme(röst)rätt. Majoriteten i rummet (ca 100 pers) ville sänka rösträttsåldern.. intressant. Jag har så delade åsikter om den frågan så jag stöttar varken ja eller nej sidan. Iallafall.. vi har ju inte bara hört på föredrag, WORKSHOPS har också stått med på schemat ;) hah.. nejmen sen har vi ju badat massor! jag hade inte en blekaste aning om att det fanns bränn maneter på västkusten (tror det var där jag badade?) så jag kan ju inte riktigt påstå att jag låg och flöt i vattnet nåra timmar, faktiskt så skedde doppen väldigt spontant - med kläder på! Utöver bad och föredrag har det varit grand prix, en slags talang tävling, vårt bidrag var något orginellt.. något udda men faktiskt väldigt, väldigt bra vill jag säga! =) och så 2 konserter, en med johndoe.. tydligen väldigt kända i norge, påminde faktiskt ibland lite om håkan och mando diao tillsammans. Den andra konserten var med appendix, en hiphop grupp. Dom var typ norges svar på svenska toppen & estet, enda skillnaden var väl kanske att appendix sjöng mer om politik, dom var faktiskt jäkligt grymma, och söta.. kunde inte låta bli och gå fram efteråt och tacka dom för en skitbra spelning.. ett tag tänkte jag fråga om deras nummer, haha, men den idén spolade vi. och ja.. förutom, konserter, föredrag och bad så har det varje dag varit idrottsturnering i form av fotboll och volleyboll (YES), det var riktigt kul och sen har vi gjort typ 1000 saker till, men det känns bara som om jag kommer ihåg två av dom! juste.. jag har ju spelat ukkulele, sara frågade ganska ironiskt om vi kunde spela ukkulele och om vi ens visste vad det var. -jodå! jag har spelat i sån här ukke-grupp på min gamla skola. Svarade jag.. (hör och häpna) så jag fick dra några gamla låtar, typ; bad moon rising, jag hade en gång en båt, idas sommarvisa och en massa annat. Så tack lasse för dina härliga lektioner på lyckåker, det var en bra tid det =) Som i (nästan) alla andra sammanhang med rädda barnen så missade jag och theo såklart tåget hem till sverige på fredags kvällen, sara fick panik, amir skrattade, theo... var på press's kontor och gjorde vad? haha. Det ordnade sig iallafall och vi kom med på en buss till sverige, woho. Fast jag hade gärna stannat i oslo ett bra tag till, det var en jättemysig stad, men priserna...??? sjukt dyrt är vad det är i norge och just därför ska jag flytta dit efter gymnasiet och jobba med att rensa fisk. jag kommer bli stenrik. Faktiskt så är minimi-lönen i norge dubbelt så hög som den är i sverige.. ni ser, ni ser. Vi var i sthlm ca 6.30 på morgonen, båt bussen skulle inte gå  förens kvart i nio, så vi drog ut på stan i hopp om att hitta nånstans o käka frukost, vi misslyckades. Det blev 7-eleven i stället. svindyra 7-eleven. wella... på gotland var vi iaf klockan 13.30, då väntade jobb på p18, sen möte med rb och sist en promenix med li och annie! ..och min säng har aldrig varit så mjuk.

dom senaste dagarna har jag jobbat nere på medeltidsveckan, också med rb.
det är stelt där nere, dom tvingar oss ha medeltidskläder, det var kul första dagen, men nu.. jag vet inte va :P
Men annars är det ju kul o se på folk som verkligen går in för det här, det är ju en enda fet tidskrock!
helt otroligt är ju också hur dom får ihop allt? leila/laila eller vad hon heter jobbar året runt med m.v, måste vara sjukt mkt jobb. Så det blir jobb där nere ända tills på fredag, ev lördag. Och på söndag åker jag till sundsvall på läger med rbuf, again. Ska bli skitkul! Denna gången med Li och gadir, och ev. theo my man. Vi blir bara borta i några dagar, men jag ser framemot det grymt mycket =)


följ länken... "idoler med paroler"

http://youtube.com/watch?v=p9eyA23DKaU


och hey... du EEER hiphop.


RSS 2.0