buffalo bill

Idag var jag nere på almedalsbiblioteket tillsammans med li och annie, vi såg en film om kerstin blomberg och hennes projekt(?) jag vet inte om man kan kalla det projekt snarare hennes liv skulle jag tro. Det var väldigt inspirerande och intressant. Hon är ju som sagt väldigt närstående en tibetansk flykting by, som hon hjälper med pengar, kläder, mat etc. Precis efter filmen hörde petter av sig till mig och frågade om jag ville hoppa in och spela en match med c-laget, så vid klockan 5 var jag påväg ut till hangvar för match. Det var en ganska dålig match från vår sida, jag har heller inte så lätt för mig att komma överens med dom tränarna som är i c-laget. Eller.. vi tänker ganska olika. Jag fick förresten gult kort också, p.ga av att jag berömde erica när hon gjorde mål; fy fan vad du är bra erica, grymt bra gjort! -hörrudu där nr 10, kan du komma hit ett litet tag. En liten rörelse hit och dit sen såg jag gult.

last request

träningen gick faktiskt helt okej. Det var fint väder och blåsigt.
Träningens tema var finter/dribbling, kul, men väldigt krävande, det var högt tempo hela träningen, det gällde att vara fokuserad och på tå. Så på måndag får man reda på om man blivit uttagen till svealandslägret eller inte, förhoppningsvis har jag turen på min sida, jaaag vill åka.
Nu i eftermiddag har jag varit på stan med min kära Li, hon och jag har stora planer. Vi han också med lite snabb shopping, då stan stängde vid 4. Nu om ca en 45 min ska jag plocka upp li så ska vi dra hem till karolina och äta lite god mat och bara umgås, annie joinar oss och kanske pernilla och agnes med! =)


förresten spelade gernt från start idag i aik, såg inte så jättemycket men det såg ju hyfsat bra ut. Ganska coolt att han spelar i allsvenskan, det var väl typ 90 år sen någon gotlänning spelade i den serien.

hurry up harry

min allergi har kommit, och den verkar vara här för att stanna.

dagen har bara flygit förbi!
Tillsammans med tessan hoppade jag över mattelektionen och satt i matsalen i en timme och tio minuter, vi disskuterade och pratade om b.la rbufs nya profilfråga -psykisk ohälsa bland barn och ungdomar. Många tankar kring det, faktiskt väldigt intressant. På lunchrasten fick jag åka med angelica på hennes nya cross moppe, så jäkla coolt, alla killar stod och drägla över den, haha! Efter skolan somnade jag framför 7th heaven.. vaknade upp och gick ut på terassen och underhöll mig själv med en boll, framåt halv åtta cyklade jag hem till Li, hade det mysigt framför tvn och åt glass! Imorgon är det sista distriktsträningen, vilket innebär sista chansen att visa vad man går för.. svelandslägret vore riktigt kul att åka på. Ska springa av mig benen imorgon. Hoppas konditionen håller bara :p




 






take the shackles of my feet so I can dance

Har inte uppdaterat på över en månad, mest för att jag inte har haft någon större.. lust, typ.
Men det skulle vara riktigt kul och "komma tilbaka" ;)
Med lite fräscha vårkänslor i kroppen och ett underbart humör skulle jag kanske lyckas bra?

I helgen har jag varit på årsmöte i gbg, det har varit sjukt kul och hittills det bästa i år! Kom hem med världens toppen humör, och en energi som jag själv aldrig sett. Jag lärde mig hur mycket som helst på mötet, och det ska jag ta med mig vart jag än går. Känner mig mycket mer engagerad i rbuf nu, och det är kul! Tur som jag hade blev jag lottad till att få åka på verksamhetskonferens i juni, i år. Eller nästa år, det var lite oklart, ser i vilket fall som helst fram emot det grymt mycket.  Årsmötet genomfördes med hög klass och rbuf's FS är hur grym somhelst. Träffade många spännande människor, lärde mig mycket och byggde upp nya erfarenheter.
jättetrevligt =)


idag, torsdag, har det varit en bra dag!
Kerstin blomberg kom till skolan och berättade om vårat projekt som vår ae har, det behövdes verkligen, det är ingen som klokt vet något om det, inte jag, inte min mentor, inte tessan, det skulle vara en lärare som heter meynard isåfall, och han slöt till ht -06.  Det är synd, men förhoppningsvis har alla bättre koll nu. Det är ju så att vi skänker pengar till en tjej och hennes utbildning, Decki heter hon och bor i tibet. Vi har följt henne i ca 15 år nu skulle jag tro, alltså väldigt länge. I skolan fick vi även se reportaget som gjordes igår om vår mångfaldsgrupp.  Några ur våran grupp har varit i sthlm på prisutdelning för skolornas fredspris, vi skulle få ett hederspris. Och jag har hört från säkra källor att li, pernilla och annie skötte sig utmärkt =) Och det var ju kul att tidningarna kom och kunde sprida ut det till resten av gotland, skitbra reklam ju! Efter skolan drog jag till konfan, vi sjöng, faktiskt väldigt kul, även fast jag sjunger avsevärt fult, men det hördes nog inte så mycket, jag hade prällen jonas brevid mig och han tog i så man lyfte några meter i från marken! Fick lapp om att vi ska åka på läger också, ut till fårö, det ska bli skitkul! och snart så konfirmerar jag mig då.. 27 maj, brorsan och hans tjej kommer ner från london, ska bli trevligt att träffa dom! =) synd att dom inte kan stanna så länge bara.
Vid 18 tiden cyklade jag ner till biblioteket, lånade några intressanta böcker och satte mig på strandpromenaden, där jag läste och njöt, som en livsnjutare ungefär. Sedan cyklade jag upp för heeeeeeela backen och satte mig vid kvarnarna och såg på solnedgången. Det var riktigt mysigt. Måste nog börja uppskatta stunderna med mig själv mer, även fast jag är riktigt sällskapsjuk.


massa cred till alla mina vänner, som förgyller min dag.

/j.


RSS 2.0