norge nästa..

imorgon bitti åker jag till norge. Ska på ett läger med norska rbuf, eller press, som dom kallar sig. Åker dit själv.. kommer bli en lång resa. Först 3 timmars båt, sen 1 timmes buss till sthlm, från sthlm till oslo med buss på 8 timmar. Därför har jag laddat upp med film på laptopen, yeeees. Som tur är får jag sällskap på vägen hem av theo. Vi kommer hem den 4e!! vi ses då =)

nepp måste sova nu, vore kaos om jag skulle försova mig imorgon.





image45


"dueee.. jag har burken på, så du kan ju slå en röst"

förlust med 2-0.
men för oss var det nästan som en seger?!

träningmatch mellan p18 b - p18 a.
världens kämpar insats från vår sida.
a laget var tuffa, snabba, tekniska,
även fast vi saknade våra nyckelspelare så
var vi ju riktigt grymma.



och igår fyllde världens bästa Li år, hela 16 år.
congrats babe!

image44

kuuuuuuuuuung keno

                   image43 




down in the past

det ligger i luften.

känner mig så.. förvirrad?
chockad
glad
ledsen
arg
förtvivlad
ödmjuk
irriterad
saknar
förvirrad



tryggheten.


haha.. störtskön bild.

 image42



..nej, nu börjar väl beck igen. 
gunvald.... raoowr
                                           

stångaspelen

Idag har jag och min goda vän tessan avverkat en dag ute i stånga ;)
därute var det inte helt oväntat - stångaspelen. Pärk var såklart huvud favoriten tätt följt av varpa, som blev jagade av alla andra gotländska lekar. Jag och tessan var där som trogna supporters till våran goa Marion som skulle spela pärk! Varken tessan eller jag har någonsin spelat pärk, så det blev till att gissa reglerna, och jäklar vad fel vi hade! haha. Marion vann iallafall sin match med 40-0, utklassning. Och vad vi kunde se gjorde marion riktigt bra ifrån sig. Det var tänkt att jag och tessan skulle ta bussen hem vid halv tolv, men njee.. båda var en aning trötta och hungriga, så vi åkte med hem till marions mysiga hus och sedan tog vi en buss hem halv åtta, faktiskt ganska skönt. Mer skönt har varit solen som faktiskt varit framme idag, yeeeeeah.
Och tillsist... Ännu en gotländs tradition avklarad ;)

..och vad jag saknar dig.

rewrite the future

Just nu har politikerveckan pågått sen söndag. Jag har hängt nere i silon med rädda barnen. Och på kvällarna har det blivit 'afterpolitik' (haha) tillsammans med mona, jessica och lite simon =) mysigast var det nog i måndags när jag satte uppe nästan hela natten tillsammans med mona och pratade om gymnasiet, koranen, fördomar och allt annat som går att prata om. Veckan har innehållit det mesta - goda luncher på stan, lite föreläsningar, nätverkande, skratt och såklart en ännu starkare vision om en bättre framtid. Och mitt i allt har vi även varit ute i tofta men ärligt talat så var det ingen höjdare direkt. Hade hellre tagit med mig tjejerna ut till nisseviken eller kanske fårö. Idag var jag nere och kramade dom hejdå och fick tillbaka lite grejer tillsammans med en helt oväntad present, ett jätte fint halsband =) Efter det så lyssnade jag några minuter på sverige demokraternas tal - jag förstår inte hur dom tänker om allt.. Det kändes som om polisen samlat hela kåren där nere för att förhindra bråk och liknande, det hängde ju i luften hela tiden. Och det var nog ganska många som var sugna på att gå fram och ge dom en smäll. Nu ikväll har jag tränat, vi tränade vid 7.. vilket jag inte är så förtjust i. Är van vid klockan 5, kroppen hinner trappa ner efter det och då är man (jag) helt hängig när man kommer till träningen. Men det var kul! har varit sjuk, så träning har inte varit något som jag prioriterat.



http://www.youtube.com/watch?v=ugH5MUNNL0c  
- följ länken till pink's låt "Dear mr. president".



            


ensamvarg

okejokej....... dagarna rullar på ovanligt snabbt. Känner mig lite ensam ibland..
Li jobbar för fullt, agnes lika så, pernilla är i danmark och när hon kommer hem ska hon jobba, annie och erica är i malta - erica drar direkt till leksand efter malta och annie ut till fårösund för att jobba. Sen jobbar ju frida i ostbutiken.. lisa på snäck + den där krogen, tessan jobbar på märtas..... haha, fan. Just nu försöker jag nyttja mina kvällar istället med skoj, då brudarna är lediga ;) som igår.. då var jag, agnes och li & såg på tiljans, ganska impulsivt drog vi oss mot packhuskällaren efteråt och käkade nachos - himmelskt!

och för lite mindre än en vecka sen kom jag hem ifrån halmstad..
kortfattat: en av dom bästa veckorna i mitt liv!

hm..

"15 barn på Gotland fick stå i kö i flera år för att få det stöd de enligt socialtjänstlagen har rätt till. En handfull av dem fick vänta så länge som sju-åtta år.



Utöver de 15 barnen (som vid beslutstillfället var 16 år eller yngre) som väntat två år eller längre fanns vid första inrapporteringen i höstas ytterligare 49 ärenden från social- och omsorgsnämnden där beslut inte hade omvandlats till reell handling i tid. Flertalet av dem kom från individ- och familjeenheten. Chef Marica Gardell tar åt sig kritiken.

 

- Vi på socialtjänsten vet att vi ständigt måste jobba med att förbättra rättssäkerheten. Den här granskningen gav oss en väldigt tydlig signal om vilket område det är vi måste fokusera på, säger hon och menar att enheten nu omorganiserar sin verksamhet.

 

Tidigare hade samma handläggare hand om ärendet i både utrednings- och insatsskedet, vilket kunde göra att när nya akuta fall kom in så nedprioriterades uppföljningen av de tidigare ärendena, berättar Marica Gardell. Framöver lämnas nu ärendet efter beslut om insats över till en specifik handläggaren som ska se till att personerna verkligen får det stöd de är beviljade.

 

- På så sätt är vi rätt säkra på att vi får en bra struktur på arbetet och dokumentationen, kommenterar hon."





-ännu ett tecken på att barn/ungdomars psykiska ohälsa sätts i andra hand!? 
blir så besviken och irriterad, kom igen nu väl...

RSS 2.0